Communiqué Technische Commissie

Ranking

Communiqué Technische Commissie

Naar aanleiding van een open brief die we ontvingen, houdt de Technische Commissie Badminton Vlaanderen eraan een kort communiqué te geven.

1) De leden van de raad van bestuur en de personeelsleden van Badminton Vlaanderen lezen net zoals andere mensen ook mee op de sociale fora. Om evidente redenen nemen ze niet deel aan deze fora. Het niet beantwoorden wil niet zeggen dat de thema’s ons onberoerd laten, laat staan dat we voor/tegen zijn. Brieven en mails gericht naar de federatie zullen altijd beantwoord worden. Gebruik hiervoor best het e-mailadres info@badmintonvlaanderen.be.

2) Badminton Vlaanderen stelt in de recente open brief vast dat sommige mensen zich ergeren aan de deelname van een Belgische topspelers in B1/B2 disciplines op Belgische tornooien.

Ongeacht wat wij (bestuur, medewerkers en alle Belgische badmintonners) ervan denken, houden deze Belgische topspelers zich vandaag aan de regels en hoeven ze zich niet openbaar te uiten of te verontschuldigen voor de keuze die ze maken.

Badminton Vlaanderen heeft respect voor de inspanningen van zijn topspelers en steunt zijn atleten. We zouden het appreciëren dat alle badmintonners van Vlaanderen dat ook doen en ze zouden blijven aanmoedigen.

3) Omtrent de ranking

a) Veranderingen: sinds begin van de zomer werden er enkele aanpassingen doorgevoerd aan de BBF-reglementen. Badminton Vlaanderen noteert wekelijks de technische en praktische problemen (en ja, die zijn er meer dan gewenst) en lost al op wat er al op te lossen valt. Grote aanpassingen kunnen helaas enkel gebeuren na het seizoen in consensus met de Lfbb/BBF.

b) Tijdsbestek: bovenstaande problematiek – de deelname van topsportspelers op B1/B2 niveau- stond/staat hoog op onze verlanglijst. Er was in mei 2015 bijna een consensus over, maar die werd uiteindelijk niet weerhouden. Een alternatief (interne mogelijkheid) om dat te realiseren zit alsnog in de pijplijn. We hopen dat snel te kunnen realiseren.

c) Inzake info en inspraak zorgden onze rankingverantwoordelijken ervoor dat er terug een provinciaal overleg is opgestart (13 oktober 2015).